Coaching og supervision til fagfolk

Jeg tilbyder ikke alene helhedsorienteret indsats til børn og unge med nedsat trivsel og deres familier, men også til fagfolk, der arbejder med disse grupper. Jeg er klar til at rykke ud, når der er brug for professionel coaching og supervision.
Det kan fx være i forbindelse med et barn, der har det svært i sit dagtilbud, en elev, der ikke trives i skolen, eller et barn/ungt menneske, der generelt har det vanskeligt, og som har behov for en helhedsorienteret indsats, som bygger op fra bunden og giver nye kompetencer.

Udtalelser fra fagpersoner:

”Det er så fin, at du vet hva osteopati kan gjøre – og det høres ut som du vet kanskje mye om vår yrke. Så bra!
Jeg synes virkelig, at det er helt fantastisk hva du gjør!. Så bra at du kommer også til Norge! Fortsett med hva du gjør, verdens barn trenger flere som deg!
Osteopat Stephanie Stremair, Kristiansand, Norge

”Du fik i øvrigt stor ros for din rapport som hendes far, der er læge, har gennemlæst. Der var ingen “hokus pokus” over det, meget veldokumenteret. 🙂 Så fint. :-)”.
Psykoterapeut Birgit Boye Friis omtalende mor til dreng i et forløb hos mig.

”Kære Jonna
Hvor har du dog fået etableret et virke, som forstår og kommer både børn og voksne i møde.
Mange gode ønsker for alt det gode, du arbejder for!
Journalist Inge-Margrethe Madsen”.

”Kære Jonna og Anne Marie.
Tusind tak for et fint arrangement i går. Jeg synes, I skal have stor ros!
Det var en virkelig udbytterig dag, hvor jeg traf mange dejlige, kompetente mennesker (behandlere).
Da jeg fortalte om jer til en patient i dag, kunne jeg ikke undlade at sige, at I er dybt engagerede og først og fremmest arbejder med hjertet.
Endnu engang tak for en dejlig dag”.
En fysioterapeut og kranio-sakral terapeut efter en temadag for tilknyttede behandlere og terapeuter

”Jeg kan fortælle at det har været en fænomenal dag i dag. Victor har været fokuseret, og han har arbejdet koncentreret med de opgaver, han har fået. Selv ved en forstyrrelse i dansktimen, hvor nogle af de andre kom lidt larmende tilbage, vendte han selv tilbage til sin opgave 🙂
Jeg har desuden holdt møde med min kollega Lise i dag, hvor vi har talt om, hvad vi vil have som fokuspunkter de næste par uger. P.t. tænker vi på to ting; vejen tilbage til klassen efter pauser/frikvarterer, hvor der tit er distraktioner, og at komme i gang med opgaverne om morgenen”.
Lærer i 1. klasse efter pædagogisk vejledning vedr. en 7-årig elev (drengens navn er ændret)

Kontakt mig på 5070 3010 eller mail@jonnajepsen.dk

Inklusionsarbejde på skoler 

Jeg tilbyder skolekurser og -foredrag samt vejledning til skolefolk.
Jeg har overordentlig gode resultater med dette arbejde. Det er dokumenteret via et interventionsprojekt i to specialklasser på Lindevangskolen, Frederiksberg, og i TV-dokumentaren “Jeg hader ADHD – børn i en diagnosetid”, som er blevet til på baggrund af projektet.

Det handler ikke om diagnoser, men om børn
Det er på sin plads at oplyse, at filmtitlen ikke er retvisende. Det var TV-stationen, der insisterede på denne titel. Instruktørens titel var “Den som jeg er”. En meget fin titel, som rammer filmens budskab væsentligt bedre. Filmen handler nemlig ikke om diagnoser, men om børn. Nogen med diagnoser, andre uden. Den viser ud fra børnenes perspektiv, hvor udfordrende det kan være at være barn i dag, og hvordan rammerne omkring dem påvirker deres tilstand. Det er rørende at følge de tre hovedpersoner, Marino, Martine og Victor på deres vej fra dårlig trivsel til ro, balance, glæde og bedre kognitiv udvikling.

Bag børnenes symptomer og helhed i tilgangen
I mit arbejde som specialkonsulent og underviser har jeg præcis den samme tilgang. Jeg ser på børnene, og jeg ser bag deres symptomer.
Siden 1992 har jeg været dybt optaget af at grave i årsager til børn og unges symptomer på nedsat trivsel, og hele vejen igennem har helhedsperspektivet været en tro følgesvend.



Vil du vide mere, eller har du brug for mig som underviser eller specialkonsulent på en skole, er du meget velkommen til at kontakte mig.